Friday

yuri gagarin

Assalamualaikum.


Macam nak story pasal player bola yang aku adore.diorg cool kot.


1. Lionel Messi


*sumbergoogle

Ok,sape xkenal mamat nih.Sebot name die pon org mmg da tau kredibiliti die.
Arsene Wenger pon penah cakap  "You go to football to watch players like Messi. What he does is so beautiful it becomes art.I was thinking a couple of years ago he couldn't go any higher but I am conscious that today, he's on another planet."So, aku takyah story banyak la pasal mamat nih.

2.Safee Sali

Yang nih,sape tak kenal die xyah panggil Malaysian la.Orang Kajang wehh..Safee men kat posisi penyerang kalau dlm bahase omputih centre forward.Dia penah utk KL,Sarawak,Selangoor dan yang latest dia men utk Pelita Jaya kat indonesia.Orang kate die ni bayangan Super-Mokh.

3.Shunsuke Nakamura


Aku start kenal mamat nih time die main kat Scottish Premier League.Masa tu dia main utk club Celtic.Dia ni pakar amik free kick.Moment paling best bile ak tgk free kick die tewaskn Van Der Sar.Da macam ayam aku tgk Van De Sar.Lepas die men kat celtic die pindah kt kelab itali Reggina.Pastu aku bru google yang sekarang die men utk kelab Yokohama F.Marinos kat Japan.



3.Junichi Inamoto


Mamat nih start femes time world cup 2002..Nama die naik sebab die score utk japan dpt kemenangan pertama kt world cup 2002.Asal2nye "Wonder Boy" ni men kat Gamba Osaka salah satu kelab femes kt japan.Die femes time world cup 2002 but at the same time die struggle giler utk dpt tempat nk men kt dlm arsenal.Sedih giler kot.pastu die pindah fulham.Pastu ak xtau ape jd kat die.Bagi aku die ni cool sbb bkn senang asian nk men kt EPL.

4.Hidetoshi Nakata


Aku suke tgk die men utk Japan je.xamik pot pon die men utk kelab mane.Ak tau satu kelab je die main.As Roma.Sekarang ni die da besara da jadi model kot.Dulu kecik2 admire giler kot tgk Nakata ni main.

5.Cesc Fabregas


Fabregas ni asal dr akademi barca.Tapi aku pelik awat la barca xamik fabregas ni tros jd permanent player diorg.Arsene wenger gak bijak amik die.Tactical die mmg bagos.Tapi last2 die kembali ke pangkal jalan gak utk men ngan barca.gogogo BARCA!!

kbye.

ade ramai cakap muka aku macam Samir Nasri.Baru2 ni lagi la time tgk arsenal kalah ngn City tibe mmber ckp "weh karim ko cube senyum sikit macam Nasri doe."





kan..same kan..haishh..


korang xpayah nak buat muke annoying la!!





No comments: